A
A
A
Zajęcia rewalidacyjne
Zajęcia rewalidacyjne są jedną z form pomocy psychologiczno – pedagogicznej. Ich celem jest maksymalne rozwijanie i wzmacnianie funkcji psychicznych i fizycznych, które są najsilniejsze, a także usprawnianie i korygowanie funkcji zaburzonych i uszkodzonych oraz kompensowanie braków.
Na podstawie wieloaspektowej diagnozy dla każdego ucznia opracowany jest indywidualny program edukacyjno – terapeutyczny, który łączy skoordynowane oddziaływanie psychologiczne, pedagogiczne, społeczno – zawodowe, zmierzające do rozwinięcia lub przywrócenia zdolności, sprawności i możliwości samodzielnego życia w społeczeństwie.
W procesie edukacji i rewalidacji nasi specjaliści uwzględniają możliwości każdego ucznia, które wynikają z fizycznych i psychicznych dyspozycji oraz sytuacji społeczno – wychowawczych, w jakich uczeń funkcjonuje.
Zajęcia prowadzone są indywidualnie lub w małych grupach, co pozwala specjalistom koncentrować się na różnych sferach funkcjonowania ucznia i wykorzystywać do tego celu bogaty zastaw metod oddziaływania pedagogicznego i terapeutycznego.
Uczniowie na zajęciach rewalidacyjnych usprawniają:
W procesie edukacji i rewalidacji nasi specjaliści uwzględniają możliwości każdego ucznia, które wynikają z fizycznych i psychicznych dyspozycji oraz sytuacji społeczno – wychowawczych, w jakich uczeń funkcjonuje.
Zajęcia prowadzone są indywidualnie lub w małych grupach, co pozwala specjalistom koncentrować się na różnych sferach funkcjonowania ucznia i wykorzystywać do tego celu bogaty zastaw metod oddziaływania pedagogicznego i terapeutycznego.
Uczniowie na zajęciach rewalidacyjnych usprawniają:
- funkcje wzrokowe i koordynację wzrokowo – ruchową,- funkcje słuchowe,
- orientację przestrzenną,
- pamięć,
- koncentracje uwagi,
- procesy myślenia,
- motorykę małą,
- motoryka dużą, komunikację,
- zachowania społeczne.